05.06.2024

Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, Zlínský kraj, 5. 6. 2024 Centrála cestovního ruchu Východní Moravy zve domácí i zahraniční novináře, aby poznali krásy regionu a o svých zážitcích napsali. Během dubna a května CCRVM ve spolupráci s destinačními organizacemi pořádala celkem čtyři tematicky zaměřené presstripy, které byly cílené především na rakouský a slovenský trh. Další presstrip se také věnoval korejským influencerům zaměřeným na tematiku kultury a hudby. Tyto presstripy neboli poznávací cesty přinesly řadu kvalitních výstupů v zahraničních médiích.

První poznávací cesta se konala ve dnech 25. – 28.4. a byla cílena na slovenské novináře. Účastníci navštívili ikonické stavby spojené s Tomášem Baťou, podnikli exkurzi do likérky Rudolf Jelínek
ve Vizovicích a odnesli si silný zážitek z Národní kulturní památky Ploština. Dále se seznámili s tradiční lokální gastronomií a s produkty Bílých Karpat, včetně návštěvy ekosadů a ovčí farmy. Program zahrnoval také povídání s novinářem Jiřím Jilíkem o žítkovských bohyních a návštěvu sklárny Breznický, která je zapsaná na seznamu nehmotného kulturního dědictví UNESCO.

Následně CCRVM připravila program pro rakouskou blogerku Brigitte Huber, která v pátek 17.5. obdivovala krásy Kroměříže. Zavítala do Muzea Kroměřížska, kde byla nadšená z expozice Poklady staré půdy. Prošla si Květnou a Podzámeckou zahradu a také absolvovala prohlídku Arcibiskupského zámku.

Pro rakouské novináře a blogery byl organizován také třetí presstrip, který se konal 22. – 23.5. Novináři byli nadšeni krásou lázeňských Luhačovic s nově otevřeným areálem Slunečních lázní. Ve Velkých Karlovicích navštívili Karlovské muzeum a dřevěný kostel Panny Marie Sněžné a dále také Galerii soch v Pluskovci. Druhý den byla na programu exkurze do výroby společnosti TON v Bystřici pod Hostýnem.

Ve dnech 23.5. – 24.5. cestovala po Východní Moravě rakouská novinářka Marie Keppeler zastupující časopis DM drogerie Markt Active Beauty pro rakouský trh. Marie si cíleně vybrala město Kroměříž,
kde objevovala kouzlo Muzea Kroměřížska, Květné zahrady a Arcibiskupského zámku.

Zcela unikátní podobu měl trip pro média a influencery z Jižní Koreje dne 26.5. Hlavním bodem programu byla Jízda králů ve Vlčnově a představení tradičních obyčejů Slovácka. Velkou pozornost věnovali lidové hudbě a cimbálové muzice.

Program presstripů byl navržen tak, aby přinesl komplexní přehled o historickém, kulturním i gastronomickém bohatství regionu a vznikly tak kvalitní výstupy v renomovaných rakouských

a slovenských médiích, a to jak v tištěných magazínech, tak i v online periodikách, na sociálních sítích nebo v rádiovém vysílání.

„Osobní zkušenosti a autentické příběhy, které z presstripů pramení mají veliký potenciál přilákat nové návštěvníky“ říká náměstek hejtmana Zlínského kraje Lubomír Traub, zodpovědný za strategický rozvoj a cestovní ruch a dodává: „Presstripy pomáhají zviditelnit destinaci, přináší mnoho cenných mediálních výstupů a podporují tak rozvoj cestovního ruchu a ekonomiku regionu.“

 

Kontakt: Petr Michalec, Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, +420 733 161 671, www.vychodni-morava.cz