Dle zprávy Českého statistického úřadu ve 3. čtvrtletí 2015 přijelo do Zlínského kraje 251 tisíc hostů, kteří zde strávili 818 584 přenocování. Meziročně vzrostl jak počet hostů (+ 22 %), tak počet přenocování (+ 16,3 %). Zlínský kraj drží rostoucí trend v počtech domácích hostů, kterých ve třetím čtvrtletí přijelo o 20,8% více než vloni, o něco vyšší (+28%) je přírůstek počtu cizinců. U cizinců se mírně prodlužuje délka pobytu.
„Pozitivní výsledky cestovního ruchu zaznamenáváme již několik po sobě jdoucích let. Na jedné straně se zúročují investice, které soukromý a veřejný sektor realizoval při budování a zdokonalování infrastruktury cestovního ruchu, na druhé straně se projevují výsledky systematického marketingu, který Centrála cestovního ruchu Východní Moravy s partnery z turistických oblastí realizuje. Kromě trvalého a velmi zřetelného růstu počtu zahraničních hostů z tzv. blízkých trhů - Slovenska, Polska, Rakouska, Německa a Itálie - roste i počet tuzemských hostů. Cestovní ruch potvrzuje svůj rostoucí význam pro ekonomiku Zlínského kraje“, komentuje návštěvnost Ladislav Kryštof, člen Rady Zlínského kraje.
V návštěvnosti cizinců došlo k celkovému růstu jak počtu hostů, tak i přenocování, Ve srovnání s rokem 2014 vzrostly za prvních 9 měsíců počty hostů ze všech tzv. blízkých trhů Polska (+88%), Slovenska (+15%), Německa (+14%), Rakouska (+20%) a Itálie (+18%). Počet hostů z Litvy se meziročně zvýšil dokonce o 188 %, díky tomu se Litevci dostali do první desítky cizinců z pohledu států. Výrazné zvýšení počtu polských turistů posunulo polský trh na druhé místo za slovenskou klientelu, dosud druhému německému trhu patří třetí příčka.
„Všechny uvedené zahraniční trhy oslovujeme efektivními marketingovými nástroji. Mimo jiné v součinnosti se zahraničními zastoupeními agentury Czechtourism organizujeme tripy a prezentace pro zahraniční novináře a cestovní kanceláře, účastníme se vybraných veletrhů. Je velmi příjemné vidět, jak se tato práce postupně zúročuje. Velmi dobře je to vidět na rapidním růstu počtu Poláků, kteří k nám přijíždějí“, dodává Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.
Struktura návštěvnosti, Východní Morava |
||||
pořadí |
stát (TOP 10 trhů) |
1 až 3. čtvrtletí 2015 |
1 až 3. čtvrtletí 2014 |
Index 2015/2014 % |
|
Celkem |
548 845 |
475 776 |
115,36 |
|
Rezidenti |
452 389 |
398 537 |
113,51 |
|
cizinci |
96 456 |
77 239 |
124,88 |
1 |
Slovensko |
29 372 |
25 509 |
115,14 |
2 |
Polsko |
16 375 |
8 682 |
188,61 |
3 |
Německo |
12 233 |
10 690 |
114,43 |
4 |
Rakousko |
4 694 |
3 901 |
120,33 |
5 |
Itálie |
3 071 |
2 594 |
118,39 |
6 |
Rusko |
2 950 |
3 305 |
89,26 |
7 |
Spojené království |
2 522 |
2 125 |
118,68 |
8 |
Litva |
2 239 |
777 |
288,16 |
9 |
Francie |
1 885 |
2 083 |
90,49 |
10 |
USA |
1 843 |
1 866 |
98,77 |